waarom een eigen gym starten

De waarom heeft natuurlijk ook veel te maken met de vorige vragen. Waarom kies jij voor dit aanbod? Voor deze plek? En de reden waarom jij ervoor kiest om een sportschool te starten hangt ook weer samen met wie jij bent als merk zijnde. Mensen willen weten wat jouw motivatie is om dit te doen. Als jij dit ook goed weet te verkopen trek je mensen hier ook mee aan. Mensen willen zich namelijk verbonden voelen met de merken die zij gebruiken. Dit maakt onderdeel van hun leefstijl. Wat is jouw missie?

Waarom ben jij anders dan de rest?

Als jij ervoor kiest om een sportschool te starten met een verhaal is het belangrijk om een missie voor jezelf duidelijk te hebben. Dit heb je waarschijnlijk al op papier gezet bij het kopje wie, maar om het toch nog voor de zekerheid te herhalen. Een missie is het doel van jouw bedrijf in een paar woorden. Dit communiceer je terug in je aanbod, naar je personeel en ook naar je klanten. Het is een gevoel wat je creëert als mensen bij je naar binnen lopen of als ze een post zien op je social media. Ook hierbij is het belangrijk om in je achterhoofd te bedenken waarom mensen voor jou moeten kiezen. Hier komt ook weer die vraagt: wat maakt jou anders dan de rest?

Hoe communiceer je dit naar de wereld?

Stel je hebt je missie als sportschool voor ogen. Dan is de volgende vraag natuurlijk hoe je dit het beste kan communiceren naar de wereld. Hierin is eenheid in de boodschap ook enorm van belang. Communiceert iedereen binnen jouw bedrijf dezelfde boodschap. Het is belangrijk om deze missie levende te houden elke dag. Het is namelijk ook iets wat de drive binnen jou en je team aangewakkerd houdt. Het geeft je een gevoel van waarde en duidelijkheid waarom je doet wat je doet.